Reserveer direct je tafel
#Dubbele glimlach
RCN_DubbeleGlimlach_Gezinnen_01

Op vakantie met een dubbele glimlach

Met jouw RCN-vakantie steun je mensen voor wie een vakantie niet zo vanzelfsprekend is.
Jij een glimlach, zij een glimlach.

Lees ons verhaal
Veiligheidmaatregelen Corona - COVID-19 tijdens uw verblijf

Recente situatie Corona - COVID 19

Veiligheid & gezondheid staan voorop

Kom je op vakantie bij RCN dan houden wij de richtlijnen en adviezen van de Nederlandse overheid, het RIVM, de  GGD en de buitenlandse autoriteiten aan en volgen wij deze ook op de voet, zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Zo proberen wij voor iedereen, gasten en medewerkers, een zo veilig mogelijke plek te behouden waar nog steeds genoten kan worden van een heerlijke vakantie. Sterker nog, de rust en de ruimte die je op een RCN Vakantiepark ervaart, maken het juist een ideale bestemming.

  • Het reisadvies voor Frankrijk staat op geel. Nieuw: ben je nog niet volledig gevacinneerd? Dan
    moet je per 8 augustus een negatieve test kunnen laten zien wanneer je terugreist naar Nederland.  
    De test is na afname maximaal, 48 uur voor een PCR-test en 24 uur voor een antigeen-test, geldig.
    Dit geldt voor iedereen ouder dan 12 jaar.
    De huidige maatregelen van zowel Frankrijk als Nederland vallen niet onder inreisrestricties.
  • Het reisadvies voor Duitsland staat op geel. Dit betekent dat je bij terugkeer in Nederland geen
    negatieve test hoeft te laten zien en ook niet in quarantaine hoeft te gaan.
    Wel moet je, als je op vakantie gaat naar Duitsland, volledig zijn ingeënt, of een
    recente negatieve PCR-test of antigene test laten zien.

 

Boek zorgeloos jouw vakantie bij RCN
Wil je een verblijf  boeken op een RCN  Vakantiepark in een ander land dan jouw thuisland, alleen twijfel je vanwege de reisrestricties? Dat is bij RCN geen probleem!

Zolang de autoriteiten code oranje of rood afgeven voor jouw bestemming heb je
op ieder moment de mogelijkheid om kosteloos te annuleren. Ook als jouw verblijf pas over 2 of 3 maanden is. 

Bekijk alle voorwaarden hieronder bij meestgestelde vragen.

Bijgewerkt op 6 september 2021

Zijn alle RCN Vakantieparken open?

De meest gestelde vragen

zorgeloos boeken bij RCN

De versoepelde annuleringsvoorwaarden gelden voor alle parken bij RCN met uitzondering van Villapark Sneekermeer.  Hier gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden

 

Ik woon in Nederland en heb een verblijf geboekt op een RCN Vakantiepark in Nederland:

 

  • Ik heb een verblijf geboekt met een gezelschap dat niet is toegestaan. Wat nu?
    Je kunt kosteloos omboeken naar een andere periode in 2021. In dit geval ontvang je geen voucher of geld retour.

  • Ik heb een verblijf geboekt, maar het park moet op last van de overheid sluiten.
    Je kunt kosteloos omboeken naar een ander park van RCN of andere periode in 2021 of we zoeken samen met jou een passende oplossing.

  • Ik heb een kampeerverblijf geboekt, maar de centrale sanitair gebouwen van het park moet op last van de overheid sluiten. Wat nu?
    Je kunt kosteloos omboeken naar een ander park van RCN of andere periode in 2021 of we zoeken samen met jou een passende oplossing.

  • Ik heb een verblijf geboekt, maar wil er toch van afzien vanwege alle onzekerheden. Wat nu?
    Dan gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden. De hoogte van de annuleringskosten is afhankelijk van de periode tussen annulering en de eerste dag van aankomst.

 

Ik woon in Nederland en heb een verblijf geboekt of wil boeken op een RCN park in het buitenland:

 

  • Ik wil een verblijf boeken, maar momenteel geldt er een code oranje voor buitenlandse reizen. Wat als dat nog steeds van kracht is tijdens mijn verblijfperiode?
    Indien op de dag van de annuleringsaanvraag code oranje of rood voor dat betreffende land van kracht is, conform het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen), kun je je verblijf kosteloos annuleren. Je ontvangt het gehele aanbetalingsbedrag binnen twee weken teruggestort op je rekening. Uiteraard kun je ook kosteloos omboeken naar een RCN park in Nederland of een ander land. Komt dit boekingsbedrag lager uit, dan ontvang je het verschil terug.

  • Momenteel geldt er een code oranje voor buitenlandse reizen. Mijn verblijf is pas over enkele weken/maanden, maar ik wil mijn verblijf toch nu al annuleren. Kan dat?
    Indien op de dag van de annuleringsaanvraag code oranje of rood voor dat betreffende land van kracht is conform het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen), kun je je verblijf kosteloos annuleren. Je ontvangt het gehele aanbetalingsbedrag binnen twee weken teruggestort op je rekening. Uiteraard kun je ook kosteloos omboeken naar een RCN park in Nederland of een ander land. Komt dit boekingsbedrag lager uit, dan ontvang je het verschil terug.

  • Ik heb een verblijf geboekt en aanbetaald met een voucher en nu wil ik mijn verblijf annuleren i.v.m. code oranje/rood. Kan dat?
    Dat kan, indien op de dag van de annuleringsaanvraag code oranje of rood voor dat betreffende land van kracht is conform het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken (www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen), kun je je verblijf kosteloos annuleren. Je ontvangt dan je oorspronkelijke voucher met die voorwaarden weer terug. (En bij uitbetaling worden evt annuleringskosten van 2020 boeking verrekend). Indien het aanbetalingsbedrag hoger is, wordt het verschil  teruggestort.

  • Tijdens mijn verblijf verandert het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken naar code oranje of rood. Wat nu?
    Je kunt kosteloos omboeken naar een ander RCN park of je ontvangt voor het resterende deel van het verblijf dat je niet genoten hebt, je geld retour.
Ik heb een recreatie-voucher

Ik heb een recreatie-voucher

Heb jij je vakantie geannuleerd tussen 13 maart en 1 juli 2020? Dan heb je een recreatie-voucher ontvangen t.w.v. het reeds betaalde bedrag. Met de voucher kan je een nieuw verblijf bij RCN boeken met aankomstdatum tot 30 september 2021. Dit nieuwe verblijf dient uiterlijk 12 maanden na je oorspronkelijke aankomstdatum geboekt te zijn.

Lees hier alles over het inleveren van de voucher en de voorwaarden

Contactgegevens
Wij zijn momenteel niet bereikbaar Neem contact op met het Contact Center. Wij zijn maandag t/m vrijdag van 09.00 - 21.00 uur en in het weekend van 09.00 - 18.00 uur bereikbaar op ons telefoonnummer. Tip: voor een kortere wachttijd raden wij je aan op werkdagen te bellen tussen 13:00 en 16:00 Veelgestelde vragen? Bekijk onze FAQ
Ik bel vanuit:
+31 85-0400 700
Stuur een e-mail
Binnen 24 uur krijg je van ons een reactie. Stuur een e-mail